79017, Львів, вул. Левицького, 95 konsrus@lviv.farlep.net +38 (032) 275-05-77, +38-067-672-85-58 konsruslviv

вівторок, 1 березня 2016 р.

Як корупціонери з МОЗу крутять міжнародні організації на своєму… “пропеллері”

Всім відомо, що чиновники та держслужбовці крадуть на тому, що повинні охороняти, стверджує оглядач "Maidan.info" Андрій Вернигора. От, в Міністерстві охорони здоров'я крадуть на здоров'ї, зокрема, на державних закупівлях медичних препаратів та обладнання. Щоб цього уникнути в 2016 році вирішили передати право проведення державних закупівель для МОЗу міжнародним профільним організаціям: ПРООН, Crown Agents, ЮНІСЕФ.
Борці з корупцією у сфері медицині радісно та жваво відзвітували, що завдяки цьому були досягнуті колосальні успіхи у вигляді економії в 30-60% на закупівлях. Всі зраділи, громадськість заспокоїлася, але конкретики ніякої при цьому не було – лише загальні фрази. А зараз конкретика з'явилася. І люди, які розбираються в темі, нарешті прозріли та знаходяться в шоковому стані.
З’ясувалося, що міжнародні організації, за завданням МОЗу, закуповують для українців медичні препарати, по яких ніколи раніше не проводилися клінічні випробування щодо застосування їх для лікування дітей: Іматиниб, Вінкристин-Мілі, Етопозид-Мілі. В інструкції до Етопозиду взагалі написано, що для дітей віком до 2 років його заборонено застосовувати. Але для чиновників МОЗу це неважливо, МОЗ все закупить (правда не сам, а через міжнародні організації), а заодно і неофіційні клінічні випробування на дітях проведе.
Крім того борці з корупцією всім обіцяли, що міжнародні організації будуть закуповувати медичні препарати безпосередньо у виробників, щоб уникнути корупційної складової в їх цінах. Але не так сталося, як гадалося - закуповують через посередників, по тим же самим корупційних схемам, як і раніше. Клялися-божилися, що вітчизняні посередники і фірми-прокладки зміняться на міжнародних постачальників, але цього також не сталося: закуповують у тих же самих українських посередників, що і в часи Януковича. Зокрема мова йде про компанію “Людмила-Фарм”, одого з “вічних переможців” тендерів МОЗу. Згідно проведених міжнародними організаціями торгів, “Людмила-Фарм” буде поставляти МОЗу для лікування онкохворих дітей "європейський" препарат Альвотиниб (виробник - Мальта), який, крім України, зареєстрований тільки в Боснії і Герцеговині та в Казахстані. Мальтійська фірма “Pharmadox”, яка його нібито виробляє, нікому невідома, так як в дійсності “Pharmadox” - посередник, а справжній виробник цього препарату зареєстрований - на Балканах.
Також в список "якісних європейських" медичних препаратів, що закуповуються для МОЗу такими чесними і непідкупними міжнародними організаціями, якимось чином потрапив “Vistrexate” (виробник – Індія). Цей препарат ввозять тільки в Україну, так як він є "спеціально виробленим за унікальною технологією продуктом". Виробництво даного препарату налагоджене на околиці забутого Богом індійського села.
Але найцікавіше - хто ввозить цей препарат на Україну? Постачальником є ​​компанія “Нортон-Україна”, за якою стоїть скандально відомий представник міжнародної фармацевтичної мафії - Борис Наумович Литовський. Той самий Литовський, який у свій час зумів зареєструвати в Україні близько 120 "липових" препаратів, які Україна протягом останніх кількох років купувала у нього в рамках фінансування державних програм по боротьбі з онкологічними захворюваннями, туберкульозом, ВІЛ / СНІД. Всі ці 120 препаратів вироблялися в напівпокинутих індійських фармацевтичних підприємствах без дотримання належних санітарних норм і з порушеннями технологій виробництва.
Приблизно з 2010 року періодично почали з'являтися в мас-медіа скандальні факти, пов'язані із закупівлями МОЗом неякісних ліків Литовського, якими намагалися замінити нормальну фармакотерапию. Коли українське суспільство нарешті розібралося в даному питанні, Литовського з ганьбою викинули з закупівель МОЗу. Але, як видно - не назавжди. Литовський знову став затребуваним - заступник міністра Перегінець особисто курує міжнародні закупівлі в МОЗі, завдяки чому має можливість висувати міжнародним організаціям будь-які вимоги на свій розсуд до предмету закупівлі (технічну документацію).
У підсумку виходить так, що українські чиновники МОЗу повністю зберегли контроль над тим, що закуповується, а міжнародні організації приймають від них завдання (технічну документацію) і слухняно закуповують не те, що об'єктивно необхідно з точки зору логіки та боротьби з корупцією, а те, що необхідно придбати з суб'єктивної точки зору чиновників-корупціонерів з МОЗу.
Ось і виходить, що для онкохворих дітей "абсолютно прозоро і чесно" МОЗ через міжнародні організації хоче закупити дуже сумнівні лікарські засоби, хоча і не дуже коштовні...
Кінцевий термін подачі пропозицій потенційних учасників торгів - 20.03.2016 року, але з якоїсь причини, громадськість про проведення такої закупівлі взагалі не проінформована. У МОЗу на це є “убойний” аргумент - це не МОЗ проводить закупівлю, а міжнародна організація, відповідно у МОЗу немає зобов'язання розміщувати інформацію про проведення цієї закупівлі на своєму сайті.
Ось основна причина, по якій так МОЗ так активно став залучати міжнародні організації для проведення державних закупівель - за допомогою них легше приховати інформацію від громадськості, створюються додаткові перешкоди для здійснення громадського контролю, а в разі виникнення скандалу - уникнути відповідальності, так як проведенням закупівлі займалася міжнародна організація, а не МОЗ  - "... ось і пишіть на них скаргу, чого Ви до нас прийшли?.. "

0 comments:

Дописати коментар

РЕЙТИНГ ТОП-10